Etusivu  /  FAQ
FAQ

Usein kysyttyä

Etkö löydä alta vastausta kysymykseesi? Asiakaspalvelumme auttaa! Ota yhteyttä sivun alareunassa olevalla Live Chatilla, WhatsAppilla (040 1981210) tai puhelimitse 040 1981210 (pvm/ppm, ma-pe klo 09:00-16:00) Muina aikoina voit ottaa yhteyttä yhteydenottolomakkeella,

1. MITKÄ OVAT MAKSUVAIHTOEHDOT?

Voit maksaa seuraavilla vaihtoehdoilla: verkkopankkien verkkomaksu, korttimaksu (Visa, MasterCard ja American Express), Collector Bank lasku ja MobilePay. Tarkemmat tiedot maksutavoista löydät täältä.

Lahjakortti ja alennuskoodi: Voit käyttää lahjakorttia tai alennuskoodia klikkaamalla ostoskoriin ja syöttämällä koodin sille varattuun kohtaan.

 

2. MITÄ TOIMITUSTAPOJA PRINTTIVAATE TARJOAA?

Normaalin postipaketin, pakettiautomaatin, Postin Express- ja Kotipaketit sekä Matkahuollon paketit.

Tilaus on mahdollista myös noutaa toimipisteestämme Tulkintie 29 01740 Vantaa. Tilauksen noudosta tulee sopia asiakaspalvelumme kanssa, jotta olemme varmasti paikalla. Jos olet valinnut toimitusmuodoksi noudon, saat siitä erillisen sähköpostivahvistuksen, kun tilaus on valmiina noudettavaksi.

 

3. PALJONKO TOIMITUSMAKSU ON?

Toimitusmaksu on postipaketilla ilmainen yli 100 € tilauksiin. Alle 100 €:n tilauksissa alk. 4,90 € (Matkahuollon XXS-paketti).

Toimituskulut riippuvat valitsemastasi toimitustavasta. Voit laskea arvioidut toimituskulut ostoskorissa, näet ne myös ennen tilauksen lähettämistä. Toimitamme tilaukset kirjattuna (esim. postipaketit) tai kirjaamattomana toimituksena. Kirjattuja lähetyksiä voi seurata lähetystunnuksella. Kampanjoiden aikana toimitus- ja käsittelykulut voivat poiketa normaalista. Pidätämme oikeuden kaikkiin hinnanmuutoksiin.

 

4. KUINKA PITKÄ TOIMITUSAIKA ON? ONKO MAHDOLLISUUTTA PIKATILAUKSEEN?

Toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen normaalisti 2-14 arkipäivää. Noutopisteestä haettavat, merkkaamattomat tuotteet voi saada jopa saman päivän aikana.

Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Mikäli haluat tehdä pikatilauksen, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja sovi asiasta ennen tilausta. Osa tuotteista löytyy varastostamme, mutta osa tilataan maahantuojilta.

 

5. DO YOU SHIP OUTSIDE FINLAND?

Yes, we do. Please contact our customer service first, send us email.

 

6. MISTÄ VOIN NOUTAA PAKETTINI?

Aivan pienimmät tilaukset voivat tulla suoraan kotiin, mikäli mahtuvat postiluukusta tai olet valinnut kotiin toimituksen. Paketit voit noutaa seurantakoodilla tai saapumisilmoituksella ilmoitetusta noutopisteestä. Ota mukaan kuvallinen henkilöllisyystodistus. Pakettiautomaattiin tehty tilaus noudetaan valitsemastasi automaatista.

 

7. MITEN PYYDÄN TARJOUKSEN?

Suunnitteluohjelma laskee valmiiksi määrä alennukset ja hinnat yksilöinneille. Voit myös pyytää tarjouksen verkkokaupastamme tai tuotekatalogeista löytyvistä tuotteista. Käytä ensisijaisesti tarjouspyyntölomaketta tai lähetä sähköpostia. Muista mainita seuraavat asiat:

1. Tilattavat tuotteet (Jos et tiedä tarkkaan minkä tuotteen haluat, kerro käyttökohde, tärkeimmät kriteerit, hinta/laatu, niin ehdotamme sopivaa vaihtoehtoa)
2. Tilattavien tuotteiden määrä
3. Kokohaitari (pienin ja suurin koko)
4. Yksilöinnin tiedot (liitä logo/printti sähköpostiin, painatusten koot, paikat ja värien määrä)
5. Milloin tulisi olla valmista

 

8. MISTÄ TIEDÄN MITÄ KOKOA MINUN TULISI TILATA?

Tuote sivuilta löytyvät kokotaulukot ja monissa tuotekuvauksissa on ohjeet oikean koon löytämiseen, mutta jos haluat varmistaa koon paikkaansa pitävyyden, voit kysyä neuvoa Live Chatissa (sivun oikea alareuna), soittaa tai laittaa viestiä WhatsAppilla asiakaspalveluumme 040 1981210. Olemme vastaamassa pääsääntöisesti arkipäivisin klo 9-16. Mikäli ilmoitat pituutesi ja painosi, on meidän helpompi neuvoa sinua oikean koon löytämisessä.

 

9. ONKO PRINTTIVAATTEELLA MYYMÄLÄÄ?

Kyllä, meillä on toimipiste Tulkintie 29 01740 Vantaa. Voit tulla katsomaan ja kokeilemaan tuotteita, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme, että olemme paikalla ja kyseinen tuote löytyy varastostamme.

 

10. VOINKO TULLA NOUTAMAAN TAI SOVITTAMAAN TUOTTEITA?

Kyllä, voit noutaa tilauksesi tai sovittaa tuotteita toimipisteessämme Tulkintie 29 01740 Vantaa (ma-pe klo 9-16). Jos olet valinnut toimitusmuodoksi noudon, saat siitä erillisen sähköpostivahvistuksen, kun tilaus on valmiina noudettavaksi. Ota kuitenkin ensin yhteyttä asiakaspalveluumme, että olemme paikalla, varmistetaan myös, että tuote, jota haluat sovittaa tai katsoa löytyy varastostamme.

 

11. KUINKA TEEN TILAUKSEN?

Tuotteet tilataan Printtivaatteen verkkokaupasta siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai tilauksessa mahdollisesti ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

 

12. KUINKA TOIMITAN TEILLE LOGON?

Voit lähettää logon sähköpostilla vektoritiedostona. Tiedostotyyppi .ai, .eps, .cdr, .pdf. Käytämme Illustrator CS6 tai Coreldraw 2018 ohjelmia. Logoissa kaikki fontit tulisi olla muutettuna viivoiksi.

Jos teillä on logosta vain kuvatiedosto jpg tai tiff, niin voimme lisämaksusta vektoroida tiedoston. Toimita tällöin mahdollisimman hyvälaatuinen kuvatiedosto. Monesti verkkosivuilta kopioitu logo on optimoitu nettisivukäyttöön ja tällöin sen käyttäminen painatuksissa tuottaa epätarkan lopputuloksen.

 

13. VOIMASSA OLEVAT KAMPANJAT JA ALENNUKSET

Teemme useita sesonkikohtaisia kampanjoita ja voimassa olevat arvonnat, kampanjat ja alennuskoodit saat helposti seuraamalla meitä Facebookissa ja Instagramissa sekä tilaamalla uutiskirjeemme.

 

14. MITÄ TAPAHTUU JOS EN NOUDA PAKETTIA?

Paketti palautuu takaisin meille ja noutamattoman lähetyksen uudelleenlähetys maksaa alk. 14,90 €.

 

15. ONKO TUOTTEILLA PALAUTUSOIKEUTTA? VOINKO VAIHTAA TUOTTEITA? TAKUU?

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske alusvaatteita hygieniasyistä. Meillä on lisäksi kaikille tuotteille 30 päivän tyytyväisyystakuu. Mikäli tuote ei vastaa odotuksiasi, niin voit olla yhteydessä asiakaspalveluun.

Jos haluat palauttaa tai vaihtaa tuotteita, tulosta ja täytä sivuiltamme kirjautuneena ladattava palautuslomake huolellisesti. Tämän jälkeen vie paketti Matkahuoltoon ja käytä asiakaspalautustunnusta, jolloin palautus on sinulle maksuton. Tarkemmat palautusohjeet löydät täältä. Asiasi käsitellään mahdollisimman nopeasti. Mikäli haluat vaihtaa yksilöimättömän tuotteen toiseen kokoon tai väriin, perimme sinulta postikulut. Sinulla on kuitenkin oikeus palauttaa tai vaihtaa virheellinen tai puutteellinen tuote veloituksetta. Täytä ensin tässäkin tapauksessa palautuslomake.

Yksilöityjen ja mittatilaustuotteiden poikkeava palautusoikeus: Asiakkaan toiveiden mukaan yksilöidyillä tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta, jos ne eivät ole virheellisiä. Yksilöllisten toiveiden mukaan kustomoidut tuotteet ovat normaalin etäkaupan palautusoikeuden ulkopuolella. Lisätietoja Kuluttajansuojalaki 30.12.2013/1211 6 Luku (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038#L6P16).

 

16. TUOTE ON VAURIOITUNUT KULJETUKSESSA, MITÄ TEEN?

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusliikkeelle (Posti tai Matkahuolto).

 

17. HALUAN TUOTTEEN HIENOLLA PAINATUKSELLA, MUTTA MINULLA EI OLE OMAA DESIGNIA. VOITTEKO AUTTAA?

Suunnitteluohjelmasta löytyy paljon valmiita kuvia ja ideoita, joita voi kokeilla ja yhdistellä. Tarjoamme myös maksullista suunnittelupalvelua. Ota yhteyttä asiakaspalveluun, jos tarvitset apua printin suunniteluun.

 

18. MIKÄ ON MINIMITILAUSMÄÄRÄ?

Minimimäärä on tuotekohtainen ja riippuu tilattavista tuotteista sekä painatuksien määrästä. Suunnitteluohjelman tuotteet ovat tilattavissa yhdestä kappaleesta ylöspäin ellei toisin mainita.

 

19. MITKÄ TEKIJÄT VAIKUTTAVAT TILATTAVAN TUOTTEEN LOPULLISEEN HINTAAN?

Hintaan vaikuttavat tekijät ovat yksilöinti, koko, värien määrä, tilattavien tuotteiden määrä ja laatu. Yksilöintiä voidaan toteuttaa lämpösiirto-, sublimaatio- tai silkkipainatuksella sekä brodeerauksella. Eri yksilöintitavoissa on omat erikoispiirteet, vahvuudet ja heikkoudet. Esimerkiksi silkkipainatuksen hinta lasketaan tilattavien paitojen lukumäärän, yksilöinnin koon ja painettavien värien määrän mukaan, kun taas brodeerauksessa oleellista on käytettävien tikkien määrä. Lämpösiirrossa voidaan myös käyttää logoja, jotka kestävät teollisuuspesun. Näissä minimit lähtevät 10kpl ylöspäin ja määrä vaikuttaa hintaan.

 

20. MITÄ EROA ON MIESTEN, NAISTEN, UNISEX JA LASTEN MALLEILLA?

Unisex tuotteilla tarkoitetaan usein suorempia miesten malleja, joita voivat käyttää myös naiset ja suuremmat lapset. Lasten tuotteet ovat hyvin usein pienempiä versioita unisex-leikkauksesta.

Naisten mallit ovat puolestaan tyköistuvampia, eli naisten vartaloon paremmin mukautuvia ja yleensä kooltaan miesten tuotteita selvästi pienempiä.

 

21. MILLAISIA LAATUEROJA TUOTTEISSA ON?

Laatu paranee hinnan noustessa. Halvimmissa t-paidoissa on paljon laadullisia eroja merkkien välillä. Yleensä käyttötarkoitus ratkaisee laadun, jos on tarve paidalle, jota ei montaa kertaa käytetä, niin silloin kannattaa valita edullisempi. Työpaitaan kannattaa sijoittaa hieman enemmän. Vaikka on tarkoitus jakaa paitoja ilmaisina mainoslahjoina, niin kannattaa miettiä minkälaisen yrityskuvan halvan tuntuinen t-paita antaa. Jos paita kestää useamman pesun käyttöä, niin onhan se pitempiaikainen mainos.

Laadukas puuvilla on myös pehmeää ja tuntuu miellyttävälle ihoa vasten, sivusaumat sekä hyvät leikkaukset tuovat istuvuutta ja myös pesujen jälkeen istuvuus pysyy paremmin. Laadukas paita kestää useamman vuoden normaalia käyttöä, näin säästät myös luontoa.

 

22. MITÄ PAINATUSMENETELMIÄ KÄYTÄTTE?

Käytämme lämpösiirtopainatusta eli Flex-painatusta, joka tehdään kalvon, lämmön ja prässin avulla. Pystytään toteuttamaan nopeasti ja edullisesti monia erilaisia painatuksia, kuten nimet ja numerot pelipaitoihin. Erittäin pienten yksityiskohtien painaminen on haastavaa. Lämpösiirrossa voidaan myös käyttää logoja, jotka kestävät teollisuuspesun. Näissä minitoimitukset lähtevät 10 kpl ylöspäin ja määrä vaikuttaa hintaan.

Sublimaatiopainatus: Väri painetaan korkeassa lämpötilassa suoraan kankaan sisään. Kankaan materiaalista vähintään 50 % on oltava teknistä kangasta kuten polyesteria. Kankaan tulee olla myös vaaleaa, sillä väri painetaan kankaan sisään ja näin esimerkiksi valkoinen ei näy mustassa. Painatus kestää koko tuotteen eliniän, sillä se on osa kangasta. Tuotanto- ja toimitusaika on muita menetelmiä pidempi.

Silkkipainatus tapahtuu painatuskehikkoa apuna käyttäen. Painatuskehikon avulla voidaan painaa hyvin paljon samanlaisen painatuksen omaavia tuotteita nopeasti ja edullisesti. Jos tuotteiden määrä on vähäinen, alle 10 kpl, kulut ovat suuremmat. Soveltuu suurempiin tilauksiin, jotka eivät vaadi erillistä yksilöintiä. Hyvin kulutusta kestävä painatustapa.

Brodeeraus on langalla toteutettua yksilöintiä. Kuvio ommellaan haluttuun tuotteeseen tai kangasmerkkiin, joka kiinnitetään myöhemmin. Onnistuu myös tuotteisiin, joihin painatus ei ole hyvä vaihtoehto, kuten fleece-tuotteet ja kevyttoppatakit. Pienet yksityiskohdat saattavat vääristyä graafiseen aineistoon verrattuna. Brodeerauksessa logojen muuttaminen koneelle vaatii ohjelmointia ja kustannus on n. 50 €.

 

23. MITÄ HYÖTYÄ REKISTERÖITYMISESTÄ ON? MITEN LUON ASIAKASTILIN?

Tilaaminen on nopeampaa ja voit tallentaa tuotteet ostoskoriin ostaaksesi ne myöhemmin. Voit tallentaa suunnitteluohjelman ideasi ja jatkaa niiden tekemistä myöhemmin. Näet myös tilaushistoriasi ja tarjouspyyntöhistorian. Lisäksi voit tilata uutiskirjeemme (linkki) ja saat jäsenetuja sekä tietoja uusista tuotteista ensimmäisten joukossa.

Voit luoda asiakastilin sivun oikeasta yläreunasta. (linkki)

Asiakastilin poistaminen: Jos haluat poistaa asiakastilisi, ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostilla

 

24. OLEN UNOHTANUT KÄYTTÄJÄTUNNUKSEN / SALASANAN - MISTÄ SAAN UUDEN?

Käyttäjätunnuksena toimii sähköpostiosoitteesi jolla olet rekisteröitynyt. Uuden salasanan saat tilattua painamalla yläreunan "Kirjaudu sisään / Rekisteröidy" -painiketta ja sitten "Salasana unohtunut?" -tekstiä.

 

25. VOINKO TILATA PUHELIMITSE TAI SÄHKÖPOSTITSE?

Kyllä voit, mutta joka tapauksessa vahvistamme tilaukseen sähköpostilla tai verkkokaupan kautta. Tällöin maksutapana ennakkolasku.

 

26. OLEN TILANNUT COLLECTORIN LASKULLA, MITEN PALAUTUS TOIMII?

Jos palautat koko tilauksen, maksat vain palautusmaksun 7,90€ plus mahdollisen laskutusmaksun. Jos palautat osan tuotteista, voit joko itse vähentää palautettujen tuotteiden arvon laskulta tai odottaa palautuksen käsittelyä jolloin saat uuden, päivitetyn laskun sähköpostiisi. Emme hyvitä rahoja tilille, ellet ole jo kerennyt maksamaan laskua.

 

27. VOINKO MUUTTAA LASKUN ERÄPÄIVÄÄ TAI MUUTTAA LASKUN OSAMAKSUKSI?

Eräpäivään ja osamaksuun liittyvissä asioissa suosittelemme ottamaan yhteyttä suoraan Collectorin asiakaspalveluun, puh. 09 3158 9900.